はるのリコーダーピロピロ録

とあるリコーダー吹きの活動記録

【日本文化尽くしの土曜日】その1

親友と一緒に浮世絵の展示会を見に行きました。私は日本の古い文化(古典もの全般)が好きなので、日本文化の好きな友達と時折足を運びます。会場には沢山の来場者が訪れていました。そこには膨大な数の作品が展示されていました。私は来場者の食い入るように見る熱い眼差しに感銘を受けました。同時に鳥肌が立つ思いがしました。

正直に話すと、日本人ではありますが、今に至るまで本物の浮世絵を見たことはありませんでした💦

もしかすると、当時の私はその機会を見落としていたのかもしれません。海外に滞在しながら自国の伝統文化の重要性を再認識させられるとは…。襟を正したくなる思いです😱💦こんなに喜ばしいことはありません。

【All kinds of Japanese culture on Saturday】

I went to appreciate the Ukiyo-e exhibition with my closefriend. I like Japanese classic so I go to such events with enthusiasm.

There were a lot of visitors. Also, there was an enormous amount of pieces. I was deeply moved by the visitor's enthusiasm look. At the same time, I got goose bumps.

To be frank, I never saw Ukiyo-e until now. Perhaps, when I was in Japan, I did not take the opportunity to go see it. I recognized the importance of my own traditional culture while living overseas. The forms filled me with a feeling of awe. Nothing gives me such great pleasure as this.