はるのリコーダーピロピロ録

とあるリコーダー吹きの活動記録

3月のあれこれ

17637014_1241815179272075_8848555477923443879_o.jpg

 

≪3月の主な思い出≫

なんて時間が経つのは早いのでしょう!

 

カレンダーを見ると、もう3月は終わってしまうではありませんか!?

 

最近の話を書いてみようと思います。今月はイベント盛り沢山でした。

 

【3月10日】

マーサイクと呼ばれる町で演奏会に出演しました。

 

この場所はベルギーとオランダの国境近くにあります。

 

独語や仏語での合唱は語学の乏し過ぎる私にはとても難しかったのですが...

 

普段見ることのない車窓を眺めながらの日帰り演奏旅行はとても素敵でした。

 

【3月12日】

友人の誘いを受け、リコーダーのワークショップに参加しました。

 

日本にいた頃、ちょこちょこ受けに行ってはいたものの十分とは言えず…。

 

ですから、熱いハート❤の参加者らと一緒に沢山のことを学びました。

 

【3月23日】

ふとしたきっかけで、オペラでちょこっと演奏する機会を頂きました。

 

そのような音楽はいつも聞くだけの立場だったので、まさか自分が舞台に立つだなんて、思いにもよらないことでした。

 

また、歌手の学生らと共演できた経験は私にとって大変貴重なものでした。

 

このような機会を下さった赤津先生にこの場を通じて、感謝申し上げます。

 

【3月25日&26日】

友人と一緒にアールヌーヴォー/アールデコの建築物をいくつか訪れました。

 

ブリュッセルにはそのような建物や絵画などが数多く残っています。

 

身近に芸術と触れる時間がここには沢山あります。私はそれを素晴らしいと思います。

 

また、解説を聴きながらその様式が日本と関連性があったことに納得しました。

 

実に興味深いものです。

 

【3月19日・29日】

今年、私達はプロジェクトでシュッツに挑戦しました。

 

ドイツ語ちんぷんかんぷんなので、タイミングがよくわからなくて今年も相変わらず困惑を隠せず・・・💦

 

そうとはいえ、沢山の人の助けを借りながら無事に演奏会を終えることができました。

 

本当は他にもいくつか演奏会に足を運んでいたのですが書ききれませんでした。

 

素敵な音楽をありがとう♪

 

[My main memories of March]

How time flies! When I look at the calendar, I see that March is almost over. I'll try to write down about my present situation. This month was very eventful.

March 10th, 2017 'LUCA Symfonieorkest en koor'

I went on stage in a town called Maaseik. It's located near the border between Belgium and the Netherlands. For me, it was very difficult to sing German or French with the choir, because of my poor linguistic skills. However, it was a nice day-trip concert.

March 12th, 2017 'Studio blokfluit Brasschaat'

As suggested by a close friend of mine, I participated in a recorder workshop. When I was in Japan, I didn't have many experiences like that. So I participated with great enthusiasm and learned a lot during this nice experience.

March 23rd, 2017 'AMORE TRE STORIE'

Unexpectedly, I obtained an opportunity to play with opera. I was so surprised by that experience, because usually I only listen to such music. In addition, it was a substantial experience to be able to play with the voice students. Thanks a million for giving me this chance, Prof. Makoto Akatsu (baroque violin).

March 25th-26th, 2017

I visited several constructions of Art Nouveau/Art Déco with my friend. Many such buildings and paintings are left in Brussels. Here I have the chance to experience such art from up close. I think that it is very wonderful. In addition, I understood that the style was associated with Japan while hearing a commentary.

Official Page: http://www.banad.brussels/en/

March 19th/29th, 2017 LUCA kamerkoor en Atelier Oude Muziek

This year, we tried to play Schütz (Johannes Passion) as our project. I did not know the timing of my turn and was at a loss. Nevertheless, I was able to finish the performance safely, thanks to wonderful help.

In addition, I listened to several concerts, but I wasn't able to write about it here. Thank you for the wonderful music time.